Dafoteca

- jornades DAFO realiztades -

lleida-tarragona

què farem?

Explorarem i posarem de manifest totes les fortaleses, possibilitats i oportunitats que els agents d’ambós territoris poden aprofitar en tant que enclavaments estratègics de gran potencial dinàmic.

per què?

Per descobrir nous camins i sinergies amb Tarragona, ciutat per als negocis, aprofitant les oportunitats i el talent que pot oferir al teixit empresarial de Lleida.

DESCARREGA EL DIARI DE LA JORNADA

TAULA RODONA 1

COM APROFITAR SECTORS ESTRATÈGICS: TIC & AGROALIMENTARI.

Una ullada a les accions que s’impulsen per atraure talent, a la vigència de les fires en la dinamització de territoris, i a casos d’èxit a Lleida i Tarragona que cal tenir presents.

Sr. Josep Sánchez Llibre
President de
Foment del Treball.

Excm. Sr. Jaume Saltó

President de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Lleida.

Excm. Sr. Jordi Just Miró 
President de la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis de Reus.

TAULA RODONA 2

EL FUTUR DEL SECTOR ENERGÈTIC I LA SOSTENIBILITAT DELS MUNICIPIS

Energies renovables, beneficis ambientals i com influiran socialment per evitar l’èxode o abandonament dels pobles gràcies a la innovació i a la nova economia.

Dr. Mariano Marzo
Catedràtic emèrit de la Facultat de Ciències de la Terra de la UB.

Sr. Sergi Saladié
Professor associat al Departament de Geografia de la URV

Luisa F. Cabeza
Grup de Recerca d’Energia i Intel·ligència Artificial GREiA de la Universitat de Lleida

TAULA RODONA 3

CORREDOR MEDITERRANI, INFRAESTRUCTURES I OPORTUNITATS.

Prospectiva per als propers anys, sinergies possibles i impuls i oportunitats que ha de significar.

Sr. Josep Maria Cruset
President de l’Autoritat Portuària de Tarragona.

Representant del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana

Sr. Isidre Gavín Secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya.

CLOENDA

Conversa LLEIDA - TARRAGONA

Moderada per Josep Ramon Correal, exdirector de la Mañana i del Diari de Tarragona

Excm. Sr. Miquel Pueyo 
Alcalde de Lleida.

Excm. Sr. Pau Ricomà
Alcalde de Tarragona.

Lleida-Barcelona

Per què?

Per descobrir nous camins i sinergies amb Barcelona, ciutat per als negocis, aprofitant les oportunitats i el talent que pot oferir al teixit empresarial de Lleida.

TAULA RODONA 1

Com rendibilitzar dos sectors estratègics: TIC & agroalimentari.

La proximitat d’una gran ciutat com Barcelona, tant per població com per la seva projecció internacional, representa una oportunitat de negoci que Lleida no pot deixar passar. Ara més que mai, es fa realitat.

SR. JOSEP TEJEDÓ
Director Gral. Mercabarna

A Mercabarna no està tot fe. Existeixen diferents vies per optimitzar les relacions comercials des de Lleida, així com impulsar als petits productors amb voluntat de projecció.
SR. ANTONI CASTELLÀ
Secretari d’Universitats i Recerca (Generalitat de Catalunya)
Des de la seva perspectiva, ens parlarà de TALENT com a generador de valor i motor de la innovació a les empreses, i com identificar- lo i atreure’l a la ciutat de Lleida, trencant fronteres geogràfiques.
SR. AGUSTÍN CORDÓN
Director del Mobil Word Capital (MWC)
Les empreses lleidatanes de base tecnològica tenen un llarg recorregut dins aquest congrés mundial, projectant els seus negocis a l’exterior i aprofitant les oportunitats de networking que ofereix dins les seves estratègies comercials.
SR. JOSEP TEJEDÓ
Director Gral. Mercabarna

A Mercabarna no està tot fe. Existeixen diferents vies per optimitzar les relacions comercials des de Lleida, així com impulsar als petits productors amb voluntat de projecció.
SR. ANTONI CASTELLÀ
Secretari d’Universitats i Recerca (Generalitat de Catalunya)
Des de la seva perspectiva, ens parlarà de TALENT com a generador de valor i motor de la innovació a les empreses, i com identificar- lo i atreure’l a la ciutat de Lleida, trencant fronteres geogràfiques.
SR. AGUSTÍN CORDÓN
Director del Mobil Word Capital (MWC)
Les empreses lleidatanes de base tecnològica tenen un llarg recorregut dins aquest congrés mundial, projectant els seus negocis a l’exterior i aprofitant les oportunitats de networking que ofereix dins les seves estratègies comercials.

TAULA RODONA 2

Barcelona: una opció real de creixement per a les empreses de Lleida

La força de la marca Barcelona representa un poderós atractiu i una oportunitat perquè les empreses lleidatanes puguin expandir-se

SR. LLUÍS BONET
President de Fira de Barcelona
La crisi ha impulsat el canvi i la innovació en el sector firal: noves experiències i propostes pels expositors, focalitzades en els resultats i en un retorn efectiu de la inversió. Noves oportunitats s’obren pel màrqueting firal.
SR. JOAQUIM GAY DE MONTALLÀ
President de Foment del Treball
El binomi Lleida – Barcelona ja és una realitat, com demostren molts casos reals i d’èxit de col·laboració entre les empreses d’ambdues ciutats aprofitant les eines i recursos que posem a la seva disposició.

TAULA RODONA 3

Catalunya: encaix i oportunitats per a Lleida.

Els reptes estratègics als què s’enfronta Catalunya, reposicionarà els diferents territoris: Lleida ha d’aprofitar les seves fortaleses per sortir-ne reforçada i amb projecció.

SR. SIXTE CAMBRA
President del Port de Barcelona
Oportunitats import-export per a les empreses de Lleida des del Port de Barcelona.
SR. JAUME ADROVER
Director general de GPA 
Possibilitats per a la internacionalització des de la xarxa d’aeroports cata- lans, amb especial referència a l’Aeroport d’Alguaire.
SR. JUAN MANUEL BELDA
Director Zona Est. Gas Natural Distribució
A curt i mig termini tenim importants reptes energètics i per això cal definir un full de ruta encertat.

ponència especial

Com aprofitar la marca BARCELONA i el seu impacte internacional.

La marca Barcelona i el seu fort posicionament arreu del món, és una eina de valor estratègic que les empreses de Lleida poden utilitzar. Amb aquest objectiu, existeixen diferents fórmules perquè des de Lleida es pugui capitalitzar la seva força.

SR. MARC PUIG
Dtor. de Comunicació de l’Ajuntament de Barcelona
La forta projecció de la marca Barcelona arreu del món constitueix una oportunitat per a tot Catalunya que cal saber aprofitar. Les empreses de Lleida també poden posicionar-se sota aquest paraigües per a generar confiança, situar-se estratègicament front la competència i expandir-se.

Per a això, és necessari conèixer quines són les vies per rendibilitzar la força de la marca Barcelona des del territori.

CLOENDA

Conversa LLEIDA - BARCELONA

Diàleg a dues veus per compartir una visió institucional de com trobar els punts de connexió entre ambdues ciutats i com millorar-los.

IL·LM. SR. ÀNGEL ROS
Alcalde de Lleida
La ciutat de Lleida aposta per establir sinèrgies amb la capital de Catalunya, rendibilitzant la seva projecció internacional per enfortir i impulsar el teixit empresarial lleidatà així com les inversions externes en un territori que creix i que té molt que aportar
IL·LM SR. XAVIER TRIAS
Alcalde de Barcelona

[Representa SRA. SÒNIA RECASENS. Tinent d’Alcalde d’Economia i Ocupació (Ajuntament de Barcelona)
L’expansió a Barcelona pot ser una opció viable pel creixement de les empreses lleidatanes que cal avualuar per a optimitzar la inversió (vivers, ajuts, tràmits, etc.)
Desplaça cap amunt